Food & Travel

11 September 2014

Harga baru Seoul Garden Palm Mall 2014


Yessss! Syiok. Seremban Palm Mall baru je bukak and hadoo Seoul Garden. Gila tak suka??! Walaupon dah lama tak layan steamboat lagi2 SG ni tapi bila dah ada depan mata ni masakan mau dilepasin? Harus gituh.

Sekali la untuk kawan2 yang duk google apa benefit members SG ni mai aku nak cite k? Last time entry 2011 lupa nak cita. Padahal lama dah jadi member. Card pon duk kumbah balik wallet2 lama. Phew. Nasib ada.

Masa mai Palm Mall ni terjujuih gak bijik mata bila tengok harga baru for dinner brapa. Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! RM52 poik. Bapak la mahai nya. Macam malas. Tapi bila fikir2 balik, kami berdua kalau makan secret recipe pon Almost RM100. Bukan nak eksen, tapi itu la dia kan? Bukan selalu pon perabih duit centu. Bukan selalu pon makan secret recipe or apa2 yang 1 meals dia RM30 kan? Jarang2 ye.

So dengan member weols dapat la 10% discount. Syiok woooooooooooooo.. Banyak gak kan 10% tuh. Daripada member collect point je, pastu yearly basis kena renew! Wasting my time! Yang Seoul Garden ni tidek. Whole life! 



N3 and gambar paling sempoi sekali. Sebab most korang dah penah pergi. Cuma nak highlight kan apa je perbezaan SG dulu dan sekarang, selain dari ulang cerita pasal member card privilege. Orait?


Es kacang self service. Kasi tambah tolak cemana kira yang korang nak. Melahap sepuasnya.


Eskem with toping.


Kepelbagai sos.


Ini gila cool. Banyak choices ayaqnya. Yang paling best yang paling hujung kanan tuh kopi ais weh! Ce cita mana nak dapat kat steamboat lain?! Soft drink pon ade machine dia sebelah ni. And hot drinks pon ade machine sebelah tuh. So no worries.




Ok ni pon iols suka! Makanan goreng2 depa masak kat situ jugak. So nampak la kebersihan dia. Cool la. Macam outlet kl dulu2 aku tengok alih2 dah ada je kat depan tuh. Xde plak nampak dorang masak depan2 kan? So this 1 aku suka.


And yang paling suka. SUSHI! Since when SG ada serve buffet sushi nih? Aku rasa geram gils, rasa nak pelahap semua. Ok yang plate kosong tuh aku lah punya kerja. Kakakakaka salmon dia licin! Nasib la. Sedap plak tuh. Semua rasa fresh and pure. Bukan salmon celah ketiak murah tau. Salmon dia enak. Ada rasa lah. Tak la enak mana. Best dari salmon JJ la. Ahaks.





Yang lain tuh mcm biasa la kot. Cuma tak leh belah dia p off kan isi ikan sedap yang aku suka tah apa nama tah and bole replace dengan ikan keli? What the weh?! Ikan keli cemana nak makan grill? POTONG en? Memang tak la aku nak amik. Lama gak dlu aku ada nampak this keli tapi tak p makan pon. Intai2 ja untuk pilih nak makan mana masa tuh. Wierdo! Tapi mata aku tertumpu khas kat kambing tuh je. Phew nasib kambing dia tak lupus kan! Itu kalu aku binget.

So nampak tak perbezaan SG dulu dan sekarang? Yang dulu nya RM43 kot, and sekarang RM52. OK la kalau korang member tolak la 10%. Still bole dapat RM47 centu. Ok what?! Serve sushi plak tuh, serve es coffee lagik.

So apa kelebihan membership Seoul Garden ni? Ini dia.


Untuk jadi member uols byr je RM20 if tak silap. And akan dapat voucher RM20 x 2. Gile shiok kn? Byr RM20 dpt plak voucher rm40. Discount mkn lagik. Ahhh enak!


And utk kids and senior citizen bole dah murah and free.. Syiok sgt. Memang penah bwk kids and senior citizen masa di setia city mall.. Cheaper. Great choice!

Harap membantu. Cya!

14 comments:

  1. aku pun buat kad tuh. tempat aku paling dekat kat ioi mall puchong. tapi tempat dia mcm kecik. mcm tak byk cani je spread dia.. aaaaaa lapaaaar

    ReplyDelete
    Replies
    1. wey gle pemalas.. keluar ou la klu centu. cet

      Delete
  2. ritu weols nah mkn kt SG quessbay..amek set dinner x silap 30++ kut..tp awat mahal sgt skun smpai naik RM20 tu..tp makanan mmg sedap n tiptop..iols suka mkn aiskrim dia mmg sedappppppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. weh byr mhl2 uols ske eskem je? rendah diri ke apa ni? aha

      Delete
  3. aku bab jadi member-member ni malas sikit, tau makan jer. so far, takde lagi jadi member mana-mana, tak sangka ada jugak kelebihan. 10% diskaun pun duit jugak...great info beb :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pendapat aku la wei an, klu mknan sedap n agak kerap akan pg da tuh mmber die lifetime aku confirm join. tapi kalau yearly renew or point2 ni aku cam malas sket. melainkan jusco n bonuslink.. sbb sban ade jusco je yang gah nye. drp kelaut blanje aku, baik collect point n voucher.

      Delete
  4. Eh..eh...ada lagik....igtkan dh nak totop blog ko nie...lamaaaaaaaaa aku rindu nak baca ooiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wehhhh. sologi kaki bejalan, slagi tuh bakal ade je blog ni insyaALLAH. tp tu lah.. cam siput sket lah. x rancak mne le.

      Delete
  5. woi2..lama hilang..
    seremban semua dah ada sekarang kannn..hehehe

    ReplyDelete
  6. meriah nmpk menunye tu yg die up rege kot...aritu pegi kt festival city tkde plak nmpk ikan keli ke..ikan yg mcm dlm gmbr sekor2 beso tu ...tp lain outlet lain regenye tk silap sbb ada pernh tbaca kt websitenye...sushi pn mcm tkde aritu ke tk sempat nk belek..hehe

    ReplyDelete
  7. hadoii..bile pulak SG ni naik harga sampai RM52? Nmpk sgt dh lama tak pi SG ni...hadoiii...

    ReplyDelete

Komen biarlah yang tak ada kene mengena dgn org lain or JANGAN yg bersifat negative..

To Anon, lets be friend. Leave yr contact/link for us to visit.

TQ in advance~ :D